حضور فعال نور و روشنایی در بازار کاشان پک پذیرایی ترحیم مشهد که معمار به نحوی استادانه آن را در محیط به عمل گرفته میباشد. فروغ و روشنایی به طور بدون واسطه و غیرمستقیم فضاها را شامل میشود، فضاهای گشوده منبع فروغ و روشنایی بی واسطه میباشند و فضاهای پیرامون به برکت این منبع از روشنایی بی واسطه برخوردار میشوند.
فضای کاروان سراها، مکتب و شمار دیگری از فضاها به واسطه داشتن ایوان از روشنایی اشباعی برخوردارند و فضای راسته بازار و تیمچه ها نوری موضعی داراست. در راسته بازار کاشان فروغ و روشنایی موضعی متناسب با واحد سنجش جلب اعتنا و تاخیر مورد نیاز خویش را عرضه میکند در مقابل هر حجره دریچه ای فروغ را به زیر می ریزد و عابر در هر یکسری گام جایی را پرنور خیس می بیند.
این فروغ به امداد طول بیشتر اطراف و تقسیمات طاق ها و گودال حجره ها میآید و دقت مشتری را به حجره ها جلب می نماید. این ریتم نوروروشنایی و سایه عاملی برای جنبش در بازار میشود.
خلال این مغایرت نور و روشنایی در فضای نصفه بدوننور بازار و منبع اشباع نور و روشنایی در محیط شخص را به جنبش وا میدارد و بر متعدد بودن فضاها اشاره می نماید . دیده بشر برای بدون نور و پرنور تهیه و تنظیم گردیده تا تنهاً فروغ و روشنایی پرنور روز، تنوع نورپردازی، حضور فروغ و روشنایی و سایه بر چگونگی فضای بازار افزوده و ناظر را به پندار وا دارااست.
خلال این وجود بازشوها و دریچه هایی که جهت معرفی یا این که حتی سنجش مجال درنظرگرفته شده میباشد، اثر اعتقاد و باور بخشی بر عموم دارا هستند . تکرار منظم روز ها یا این که سپری شد فصلها ، به یار فهم و شعور مجال در بازار سبب و تقویت شم ادب و اعتقاد بخشی محیط میگردند.
حضور فعال نور و روشنایی در بازار کاشان پک پذیرایی ترحیم مشهد که معمار به نحوی استادانه آن را در محیط به عمل گرفته میباشد. فروغ و روشنایی به طور بدون واسطه و غیرمستقیم فضاها را شامل میشود، فضاهای گشوده منبع فروغ و روشنایی بی واسطه میباشند و فضاهای پیرامون به برکت این منبع از روشنایی بی واسطه برخوردار میشوند.
فضای کاروان سراها، مکتب و شمار دیگری از فضاها به واسطه داشتن ایوان از روشنایی اشباعی برخوردارند و فضای راسته بازار و تیمچه ها نوری موضعی داراست. در راسته بازار کاشان فروغ و روشنایی موضعی متناسب با واحد سنجش جلب اعتنا و تاخیر مورد نیاز خویش را عرضه میکند در مقابل هر حجره دریچه ای فروغ را به زیر می ریزد و عابر در هر یکسری گام جایی را پرنور خیس می بیند.
این فروغ به امداد طول بیشتر اطراف و تقسیمات طاق ها و گودال حجره ها میآید و دقت مشتری را به حجره ها جلب می نماید. این ریتم نوروروشنایی و سایه عاملی برای جنبش در بازار میشود.
خلال این مغایرت نور و روشنایی در فضای نصفه بدوننور بازار و منبع اشباع نور و روشنایی در محیط شخص را به جنبش وا میدارد و بر متعدد بودن فضاها اشاره می نماید . دیده بشر برای بدون نور و پرنور تهیه و تنظیم گردیده تا تنهاً فروغ و روشنایی پرنور روز، تنوع نورپردازی، حضور فروغ و روشنایی و سایه بر چگونگی فضای بازار افزوده و ناظر را به پندار وا دارااست.
خلال این وجود بازشوها و دریچه هایی که جهت معرفی یا این که حتی سنجش مجال درنظرگرفته شده میباشد، اثر اعتقاد و باور بخشی بر عموم دارا هستند . تکرار منظم روز ها یا این که سپری شد فصلها ، به یار فهم و شعور مجال در بازار سبب و تقویت شم ادب و اعتقاد بخشی محیط میگردند.