درمورد باورها واعتقادات بومیان محلی آرژانتین مطالب متعددی در منابع متعدد یافت نمیشود ولی آنچه مسلم میباشد این بومیان اعتقادات و باورهای فرامادی داشته و در آیین ها و مراسم های خاصی این باورها را به اکران می نهاده اند. این اعتقادات در حال حاضر حدودا فراموش گردیده و آنچه مانده ؛ در پوسته جشن و پایکوبی های خاصی و ملی میباشد که در تاریخ های معین بوسیله بومیان اجرا مي شود.
ورود مهاجرین اول به آرژانتین همزمان با زمان اقتدار و حاکمیت کلیسای کاتولیک دراسپانیا بود. این حاکمیت به هم پا مهاجرین به آرژانتین نیز وارد شد. معماری کلیساهای باقی مانده از آن عصر، علامت دهنده حاکمیت کلیسا است. پک پذیرایی ترحیم مشهد به همین ادله دراین زمان وقت گیر، مسیحیت کاتولیک به طور نانوشته آئین موفق عموم بود. همزمان با تدوین اولی قانون اساسی ایران، این مورد بعنوان یک اصل رسمی درآمد. طبق همین اصل دو رهبر خوب مرزو بوم بایستی کاتولیک می بودند. این قضیه تا سال 1994 و اصلاح قانون اساسی ایران، بقوت خویش باقی ماند. اگرچه در باب درصد رهروان ادیان متعدد در سرزمین تفاوت هایی دیده میشود ولی براساس تفحص صورت گرفته به وسیله شورای ملی مطالعات فنی و علمی مرزوبوم در سال 2008 بیشتراز 76 درصد جمعیت میهن کاتولیک میباشند. 11 درصد از آئین خاصی تبعیت نمیکنند. دراین رسیدگی اورده شده میباشد که رهروان اسلام، یهود و ... کمتر از 5 درصد میباشد.
آئین قانونی و بقیه ادیان و مذهبها
قانون اساسی کشور آرژانتین هیچ فقاهتی را بعنوان آیین قانونی معرفی نکرده میباشد اگرچه کلیسای رومن کاتولیک بدلیل بدلیل اینکه بصورت سنتی بیشترین بهدنبال را در مرز و بوم دارااست، بعنوان یک آئین چیره فعالیت می نماید. ماده 14 قانون اساسی کشور آرژانتین تصریح بر آزادی مذهبی داشته و از تکثر مذهبی مو جود در مرزوبوم نگهبانی می نماید. روز 25 نوامبر سالروز صدور اعلامیه سازمان ملل راجع به نبرد با عدم تساهل مذهب و نزاع با تبعیض مذهب بعنوان روز آزادی مذهبی در بوئنوس آیرس پایکوبی گرفته می گردد.
در اکثری از منابع، عموم آرژانتین، معتقد و متدین معرفی میشوند البته پایبندی به مذهب از نقطه لحاظ اعمال فرایض فقاهتی در انظار همگانی برای مثال رفتن به کلیسا و یا این که اجرا تزویج بصورت فقاهتی در کلیسا و ... بسیار کاسته شده میباشد. در واقع از این نقطه حیث، میهن آرژانتین تفاوت فاحشی با بقیه کشورهای مسیحی غرب ندارد. جوان ها آرژانتینی بیشتر وقت خویش را صرف تفریح و خوشگذارانی های مرسوم می نمایند و کمتر به اجرا فرائض فقاهتی خویش میپردازند. براساس لحاظ سنجی های قانونی، 76 درصد عموم اظهار داشته اند که بسیار معدود به کلیسا رفته و یا این که هیچ زمان وارد یک جای مذهبی نشده اند و فقط 8/23 درصد عموم اظهارداشته اند که معمولا به کلیسا میروند. فی مابین 76 درصدگروه اولیه نیز 8/26 درصد هیچگاه به یک جای مذهبی نرفته اند و سایرین نیز فقط برای برای مراسم تزویج ، ترحیم و بقیه اعیاد و مراسم های مذهبی به کلیسا میروند.
خلال کلیساهای معمولی کلیساها و زیارتگاههای ویژه ای در سراسر میهن وجود دارا هستند که که برگزاری مراسم دعا در تاریخ مشخصی از سال بصورت ویژه اجرا میگردد. اکثری از آرژانتینی ها عادت به رفتن سالیانه به کلیساهای مقدس و زیارتگاههای محلی برای اعمال اینگونه مراسمی داراهستند.
مهم ترین کلیسای مذهبی آرژانتین لوخان اسم داراست که 65 کیلومتری غرب بوئنوس آیرس جای دارد. سالانه هزاران بوئنوس آیرسی برای زیارت این" قدیس حافظ آرژانتین" با پای پیاده بدین محل میروند. کلیسای اعظم کوردوبا نیز که عمر آن به قرن 17 برمی شود یکیاز کهن ترین کلیسهای پر اسم و رسم عالم است.
اگرچه طبق قانون اساسی، دولت فدرال، رومن کاتولیک خواهد بود البته آزادی مذهبی در قانون اساسی ایران برای همگی مذهبها به رسمیت شناخته گردیدهاست. در آرژانتین تعداد متعددی مسلمان، یهودی و همینطور کلیساهای ارتدوکس های روس، یونانی و اهل سوریه وجود داراهستند.
افزون بر آن برخی از بومیان آرژانتین در ادامه مذهب کاتولیک گردیده و برای اعمال مراسم مذهبی به کلیساهای کاتولیک میروند در حالی که بقیه افراد همچنان طبق عادات و باورهای سنتی خویش کار می کنند. یکسری متعددی از بومیان «کولا» بنا شده در استان شمال غربی سالتا هم درپی کلیسای کاتولیک میباشند و هم به عبادات سنتی خاص خویش شغل می نمایند. در استان کاتامارکا،پای کوبی سالیانه ای وجود دارااست به اسم پاچاماما که به احترام مامان زمین اجرا مي شود. این مراسم های مذهبی در واقع طبق آیین خاص بومیان جاری ساختن میشود.
درمورد باورها واعتقادات بومیان محلی آرژانتین مطالب متعددی در منابع متعدد یافت نمیشود ولی آنچه مسلم میباشد این بومیان اعتقادات و باورهای فرامادی داشته و در آیین ها و مراسم های خاصی این باورها را به اکران می نهاده اند. این اعتقادات در حال حاضر حدودا فراموش گردیده و آنچه مانده ؛ در پوسته جشن و پایکوبی های خاصی و ملی میباشد که در تاریخ های معین بوسیله بومیان اجرا مي شود.
ورود مهاجرین اول به آرژانتین همزمان با زمان اقتدار و حاکمیت کلیسای کاتولیک دراسپانیا بود. این حاکمیت به هم پا مهاجرین به آرژانتین نیز وارد شد. معماری کلیساهای باقی مانده از آن عصر، علامت دهنده حاکمیت کلیسا است. پک پذیرایی ترحیم مشهد به همین ادله دراین زمان وقت گیر، مسیحیت کاتولیک به طور نانوشته آئین موفق عموم بود. همزمان با تدوین اولی قانون اساسی ایران، این مورد بعنوان یک اصل رسمی درآمد. طبق همین اصل دو رهبر خوب مرزو بوم بایستی کاتولیک می بودند. این قضیه تا سال 1994 و اصلاح قانون اساسی ایران، بقوت خویش باقی ماند. اگرچه در باب درصد رهروان ادیان متعدد در سرزمین تفاوت هایی دیده میشود ولی براساس تفحص صورت گرفته به وسیله شورای ملی مطالعات فنی و علمی مرزوبوم در سال 2008 بیشتراز 76 درصد جمعیت میهن کاتولیک میباشند. 11 درصد از آئین خاصی تبعیت نمیکنند. دراین رسیدگی اورده شده میباشد که رهروان اسلام، یهود و ... کمتر از 5 درصد میباشد.
آئین قانونی و بقیه ادیان و مذهبها
قانون اساسی کشور آرژانتین هیچ فقاهتی را بعنوان آیین قانونی معرفی نکرده میباشد اگرچه کلیسای رومن کاتولیک بدلیل بدلیل اینکه بصورت سنتی بیشترین بهدنبال را در مرز و بوم دارااست، بعنوان یک آئین چیره فعالیت می نماید. ماده 14 قانون اساسی کشور آرژانتین تصریح بر آزادی مذهبی داشته و از تکثر مذهبی مو جود در مرزوبوم نگهبانی می نماید. روز 25 نوامبر سالروز صدور اعلامیه سازمان ملل راجع به نبرد با عدم تساهل مذهب و نزاع با تبعیض مذهب بعنوان روز آزادی مذهبی در بوئنوس آیرس پایکوبی گرفته می گردد.
در اکثری از منابع، عموم آرژانتین، معتقد و متدین معرفی میشوند البته پایبندی به مذهب از نقطه لحاظ اعمال فرایض فقاهتی در انظار همگانی برای مثال رفتن به کلیسا و یا این که اجرا تزویج بصورت فقاهتی در کلیسا و ... بسیار کاسته شده میباشد. در واقع از این نقطه حیث، میهن آرژانتین تفاوت فاحشی با بقیه کشورهای مسیحی غرب ندارد. جوان ها آرژانتینی بیشتر وقت خویش را صرف تفریح و خوشگذارانی های مرسوم می نمایند و کمتر به اجرا فرائض فقاهتی خویش میپردازند. براساس لحاظ سنجی های قانونی، 76 درصد عموم اظهار داشته اند که بسیار معدود به کلیسا رفته و یا این که هیچ زمان وارد یک جای مذهبی نشده اند و فقط 8/23 درصد عموم اظهارداشته اند که معمولا به کلیسا میروند. فی مابین 76 درصدگروه اولیه نیز 8/26 درصد هیچگاه به یک جای مذهبی نرفته اند و سایرین نیز فقط برای برای مراسم تزویج ، ترحیم و بقیه اعیاد و مراسم های مذهبی به کلیسا میروند.
خلال کلیساهای معمولی کلیساها و زیارتگاههای ویژه ای در سراسر میهن وجود دارا هستند که که برگزاری مراسم دعا در تاریخ مشخصی از سال بصورت ویژه اجرا میگردد. اکثری از آرژانتینی ها عادت به رفتن سالیانه به کلیساهای مقدس و زیارتگاههای محلی برای اعمال اینگونه مراسمی داراهستند.
مهم ترین کلیسای مذهبی آرژانتین لوخان اسم داراست که 65 کیلومتری غرب بوئنوس آیرس جای دارد. سالانه هزاران بوئنوس آیرسی برای زیارت این" قدیس حافظ آرژانتین" با پای پیاده بدین محل میروند. کلیسای اعظم کوردوبا نیز که عمر آن به قرن 17 برمی شود یکیاز کهن ترین کلیسهای پر اسم و رسم عالم است.
اگرچه طبق قانون اساسی، دولت فدرال، رومن کاتولیک خواهد بود البته آزادی مذهبی در قانون اساسی ایران برای همگی مذهبها به رسمیت شناخته گردیدهاست. در آرژانتین تعداد متعددی مسلمان، یهودی و همینطور کلیساهای ارتدوکس های روس، یونانی و اهل سوریه وجود داراهستند.
افزون بر آن برخی از بومیان آرژانتین در ادامه مذهب کاتولیک گردیده و برای اعمال مراسم مذهبی به کلیساهای کاتولیک میروند در حالی که بقیه افراد همچنان طبق عادات و باورهای سنتی خویش کار می کنند. یکسری متعددی از بومیان «کولا» بنا شده در استان شمال غربی سالتا هم درپی کلیسای کاتولیک میباشند و هم به عبادات سنتی خاص خویش شغل می نمایند. در استان کاتامارکا،پای کوبی سالیانه ای وجود دارااست به اسم پاچاماما که به احترام مامان زمین اجرا مي شود. این مراسم های مذهبی در واقع طبق آیین خاص بومیان جاری ساختن میشود.