صحابه رسول پیرامون این مسئله که محمد (صلی الله علیه وآله و سلم) را کجا دفن نمایند ، به پر نمک و مصاحبه پرداخته اند . عده ای نظر دادند در کنار منبر، برخی دیگر گورستان بقیع را پیشنهاد دادند و گروهی دیگر مصلی را محل مطلوب دانسته اند و ...
البته در غایت این نظرها رایی گزینه توافق قرار گرفت که بر گفته ای از رسول مستند بود . نبی فرموده بود : « مامات فرستاده الا دفن لحاظ یقبض » یا این که به لفظ دیگر « انما تدفن الاجساد نظر تبقض الارواح » یا این که « ما توفی الله نبیاً قط الادفن لحاظ تقبض روحه » یا این که « ما دفن رسول الا فی مکانه الذی قبض الله فی نفسه » ...
این گفته های بازمانده مؤید پرنور و مبین آنست که نبی را درجایی بایستی به خاک سپرد که در آن جای رحلت نموده است . از این رو جسد را در اتاق خویش یا این که به عبارتی جایی که در سپری شد به خاک سپردند .
خانه عایشه به دو نصیب تقسیم گردیده بود . یک بخش تخصیص به مقبره محمد (صلی الله علیه وآله و سلم) داده شد و در قسمت دیگر عایشه به سکونت خویش ادامه داد و در میان این دو بخش دیواری قرار داشت که خانواده و یاران و رهروان محمد (صلی الله علیه وآله و سلم) جهت زیارت از یک اتاق به اتاق دیگری رفت و آمد می کردند .
خلیفه دوم دیوار کوتاهی بگرد بقعه سازه کرد که ابعاد عبدالله بن زبیر به مرتفع نمودن آن عملکرد گماشت .
صحابه رسول پیرامون این مسئله که محمد (صلی الله علیه وآله و سلم) را کجا دفن نمایند ، به پر نمک و مصاحبه پرداخته اند . عده ای نظر دادند در کنار منبر، برخی دیگر گورستان بقیع را پیشنهاد دادند و گروهی دیگر مصلی را محل مطلوب دانسته اند و ...
البته در غایت این نظرها رایی گزینه توافق قرار گرفت که بر گفته ای از رسول مستند بود . نبی فرموده بود : « مامات فرستاده الا دفن لحاظ یقبض » یا این که به لفظ دیگر « انما تدفن الاجساد نظر تبقض الارواح » یا این که « ما توفی الله نبیاً قط الادفن لحاظ تقبض روحه » یا این که « ما دفن رسول الا فی مکانه الذی قبض الله فی نفسه » ...
این گفته های بازمانده مؤید پرنور و مبین آنست که نبی را درجایی بایستی به خاک سپرد که در آن جای رحلت نموده است . از این رو جسد را در اتاق خویش یا این که به عبارتی جایی که در سپری شد به خاک سپردند .
خانه عایشه به دو نصیب تقسیم گردیده بود . یک بخش تخصیص به مقبره محمد (صلی الله علیه وآله و سلم) داده شد و در قسمت دیگر عایشه به سکونت خویش ادامه داد و در میان این دو بخش دیواری قرار داشت که خانواده و یاران و رهروان محمد (صلی الله علیه وآله و سلم) جهت زیارت از یک اتاق به اتاق دیگری رفت و آمد می کردند .
خلیفه دوم دیوار کوتاهی بگرد بقعه سازه کرد که ابعاد عبدالله بن زبیر به مرتفع نمودن آن عملکرد گماشت .