loading...

مجله خبری تشریفات

بازدید : 13
دوشنبه 23 بهمن 1402 زمان : 14:06

مقرنس (muqarnas) گونه های پک پذیرایی ترحیم مشهد و صورتهای گوناگون داراست که معمولا به تعداد طبقات، یا این که به اصطلاح « پاهای مقرنس » ، شناخته میگردند. بنابراین به اشکال دو پا، سه پا، چهار پا یا این که بیشتر تقسیم میشود. هر چقدر تعداد پاها بیشتر شوند اجزاء ریزتر میشوند. همینطور می اقتدار آن‌ها را از حیث داشتن یا این که نداشتن اجزا « تخت » به دو مجموعه تقسیم کرد . مقرنس معمولا از سقف مسافت میگیرد و به طور قالب ثانویه ای تحت آن را می پوشاند .

این قالب مالامال شکنج ممكن میباشد با مصالح گوناگون از قبیل خشت، گچ، کاشی، آینه، یا این که ترکیبی از اینها روکش خواهد شد. مقرنس کاری همینطور امکان انجام در موضوع های متعدد را دارااست و کل این دو، یعنی تنوع در مصالح و قضیه، قابلیت و امکان این نوع کاربندی را برای خلق و خوی فضاهای متعدد ارتقاء میدهد.

گفتیم که مقرنس به تعداد پاهایش شناخته می‌گردد. این پاها خطوط تراز افقی می باشند که سرتاسر مقرنس را طی می نمایند. به ذکر دیگر ، تصوير افقی پاها هرچند دارنده ناکامی های فراوان میباشد لیکن در نما به طور یک خط افقی و بی واسطه مشاهده می شود. مسافت های پاها همواره با یکدیگر متساوی اند . تخت ها که معمولا ستاره ای صورت اند نیز مدام افقی اند و روی پاهای مقرنس می نشینند.

به عبارت دیگر ، خطوط تراز، تخت هایی را که در یک سطح قرار گرفته اند به یکدیگر می پیوندند. وجود تخت ها منجر میشود گروه آن شکستگی و سطح های لبریز و خالی بیشتری بیابد و عمیق خیس جلوه نماید، یا این که به اصطلاح استادکاران به « چرخ » بیفتد.

مقرنس (muqarnas) گونه های پک پذیرایی ترحیم مشهد و صورتهای گوناگون داراست که معمولا به تعداد طبقات، یا این که به اصطلاح « پاهای مقرنس » ، شناخته میگردند. بنابراین به اشکال دو پا، سه پا، چهار پا یا این که بیشتر تقسیم میشود. هر چقدر تعداد پاها بیشتر شوند اجزاء ریزتر میشوند. همینطور می اقتدار آن‌ها را از حیث داشتن یا این که نداشتن اجزا « تخت » به دو مجموعه تقسیم کرد . مقرنس معمولا از سقف مسافت میگیرد و به طور قالب ثانویه ای تحت آن را می پوشاند .

این قالب مالامال شکنج ممكن میباشد با مصالح گوناگون از قبیل خشت، گچ، کاشی، آینه، یا این که ترکیبی از اینها روکش خواهد شد. مقرنس کاری همینطور امکان انجام در موضوع های متعدد را دارااست و کل این دو، یعنی تنوع در مصالح و قضیه، قابلیت و امکان این نوع کاربندی را برای خلق و خوی فضاهای متعدد ارتقاء میدهد.

گفتیم که مقرنس به تعداد پاهایش شناخته می‌گردد. این پاها خطوط تراز افقی می باشند که سرتاسر مقرنس را طی می نمایند. به ذکر دیگر ، تصوير افقی پاها هرچند دارنده ناکامی های فراوان میباشد لیکن در نما به طور یک خط افقی و بی واسطه مشاهده می شود. مسافت های پاها همواره با یکدیگر متساوی اند . تخت ها که معمولا ستاره ای صورت اند نیز مدام افقی اند و روی پاهای مقرنس می نشینند.

به عبارت دیگر ، خطوط تراز، تخت هایی را که در یک سطح قرار گرفته اند به یکدیگر می پیوندند. وجود تخت ها منجر میشود گروه آن شکستگی و سطح های لبریز و خالی بیشتری بیابد و عمیق خیس جلوه نماید، یا این که به اصطلاح استادکاران به « چرخ » بیفتد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 132
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 25
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 399
  • بازدید سال : 1560
  • بازدید کلی : 2472
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی